Oferte limitate: Cum îți convingi audiența să cumpere

Marketing afiliat

Dec 21

Ofertele limitate speculează dorința consumatorilor de a pune mâna pe un chilipir.

  • Evidențiază perioada de valabilitate și folosește butoane CTA (call-to-action) precum ”Ultima zi!”, ”Valabil doar azi” sau ”Valabil până la miezul nopții”.
  • Prezintă beneficiile cu texte precum ”Ia-ți cadoul gratuit” sau ”Economisește pentru Sărbători”, sau alte îndemnuri asemănătoare.
  • Descrie cât mai succint oferta și nu aglomera reclama cu detalii.
  • Fii sincer. Nimic nu este mai grav pentru marketing decât o reclamă mincinoasă.

Ofertele limitate reprezintă o unealtă destul de des utilizată în lumea marketingului, și pe bună dreptate. O astfel de abordare speculează dorința consumatorilor de a pune mâna pe un chilipir, indiferent că este vorba despre un produs sau un serviciu.

Față de ofertele obișnuite, să le zicem, valabile pentru o perioadă mai mare de timp, cele limitate au avantajul de a-l îndemna pe utilizator să acționeze mai repede. Vede oferta, dă click și cumpără, știind deja că are o nevoie de îndeplinit. Ideea este ca potențialul client să fie atras de oferta respectivă și să acționeze în acel moment. Și asta se poate obține prin câteva strategii ușor de pus în practică.

1. Evidențiază perioada de valabilitate

Dacă în momentul în care concepi o astfel de ofertă cu termen limitat nu ai grijă să specifici clar care este perioada în care clientul poate face achiziția, riști să îl pierzi.

Butoanele CTA (call-to-action) de tipul ”Cumpără acum” sau ”Stoc limitat” sunt foarte des întâlnite și poate că dau rezultate, dar există loc de îmbunătățiri. Un potențial client este posibil să nu fie convins de acestea, nevăzând un termen clar până la care poate acționa. Așa că e posibil să își spună că mai e timp și va abandona oferta.

Pentru rezultate mai bune, poți folosi îndemnuri precum ”Ultima zi!”, ”Valabil doar azi” sau ”Valabil până la miezul nopții”. Acestea transmit audienței că nu au prea mult timp la dispoziție și trebuie să acționeze ”acum”.

2. Prezintă beneficiile

O altă strategie bună pe care o poți adopta este să folosești butoane call-to-action care să scoată în evidență beneficiile de care clientul se va bucura alegându-ți oferta. Poți spune ”Ia-ți cadoul gratuit” sau ”Economisește pentru Sărbători” sau alte îndemnuri asemănătoare. Gândește-te de ce anume va beneficia clientul și evidențiază acest lucru.

Bineînțeles că îndemnurile centrate strict pe acțiune, de genul ”Comandă acum”, ”Grăbește-te”, etc., dau rezultate destul de bune, dar audiența este deja bombardată de astfel de mesaje așa că nu ar fi rău să încerci ceva nou.

3. Fii scurt și la obiect

Atunci când îți creezi oferta evidențiază acele aspecte care îți vor face audiența să rezoneze – beneficiul și termenul limită. Descrie-ți cât mai succint oferta și nu aglomera reclama cu detalii. Pentru asta poți adăuga un link la care clientul poate găsi alte informații relevante.

O reclamă prea încărcată este mai greu de descifrat și riști să pierzi atenția cumpărătorului. Ai în vedere faptul că acesta trebuie să se poată bucura de chilipir fără să depună prea mult efort.

4. Fii sincer

Nimic nu este mai grav pentru marketing (și pentru vânzările tale, evident) decât o reclamă mincinoasă ori care induce audiența în eroare. Dacă spui că ai stoc limitat la produsul pe care îl oferi ori că oferta durează ”n” zile, atunci așa trebuie să fie. În caz contrar, vei pierde încrederea clienților și aceștia nu vor mai da curs promoțiilor tale viitoare.

Pe de altă parte, atunci când concepi textul reclamei ai grijă să nu fii evaziv sau să te lauzi mai mult decât este cazul. Spre exemplu, nu poți spune că vinzi cele mai bune mere la cel mai bun preț, dacă știi că nu este așa. Mai degrabă spune că vinzi merele tale cele mai bune, la cel mai bun preț pe care îl poți oferi tu.

În final, ceea ce doream să subliniez este faptul că acest tip de oferte reprezintă o idee bună pentru creșterea conversiilor și vânzărilor. Însă trebuie avut în vedere că nu doar limitarea ca timp ori cantitate le face atractive, ci și felul în care sunt concepute și prezentate potențialilor clienți.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!