Penalizare pentru pop-up pe dispozitive mobile

SEO

Ian 16

Săptămâna trecută, mai exact pe 10 ianuarie 2017, Google a început să implementeze penalizarea pentru site-urile care, atunci când sunt accesate de pe un dispozitiv mobil, afișează userului un pop-up care acoperă conținutul pe care userul se așteaptă să îl vadă.

De ce a implementat Google această penalizare?

E simplu, scopul Google este de a păstra experiența utilizatorului la cele mai înalte cote. Când un user dă click pe unul din rezultatele căutării, se așteaptă să ajungă pe o pagină unde să găsească exact ce îl interesează. Pop-up-urile care apar și acoperă informațiile prezentate dăunează experienței utilizatorului pe site.

Ce pop-up-uri sunt penalizate?

Cei de la Google au scris un articol destul de explicit care răspunde la această întrebare. Ca să facem un rezumat, vor fi penalizate următoarele tipuri de pop-up-uri:

  • un pop-up care acoperă conținutul principal și care apare oricând în timp ce userul navighează pe pagina accesată din rezultatele căutării; aici intră Facebook Facebox, care te înnebunesc tot cerând Like-uri imediat când intri pe site, sau pop-up-uri care îți cer adresa de email, sau reclame de tot felul etc.;
  • un ecran intermediar pe care trebuie să-l înlături pentru a ajunge la conținutul care te interesează; acesta este de fapt tot un fel de pop-up, numai că din punct de vedere tehnic este inclus în pagina principală;
  • afișarea în primul ecran al unor informații complet irelevante pentru user; userul este astfel obligat să facă scroll până să ajungă la informația care l-a făcut să ajungă pe acel site în primul rând; aici putem include reclame prin Google AdWords, bannere de tot felul etc.

Pop-up-uri interzise

Ce pop-up-uri sunt permise?

Nu orice pop-up va fi penalizat. Astfel, Google știe să deosebească pop-up-urile interzise de cele obligatorii cum ar fi:

  • un pop-up de acceptare a unei obligații legale, cum ar fi acceptul de cookies;
  • pop-up-uri de confirmare a vârstei pentru site-urile care furnizează conținut interzis minorilor;
  • mici bannere care nu ocupă mult spațiu din ecran și care promovează ceva care poate crește satisfacția userului (de exemplu când intrăm pe site-ul emag.ro am putea vedea un mic banner care să promoveze aplicația lor mobilă, utilizarea ei putându-ne aduce o experiență mai bună de navigare).

Pop-up-uri permise

Cui și cum se aplică penalizarea pentru folosirea de pop-up-uri?

Penalizarea se va aplica doar site-urilor care afișează pop-up-urile și pe dispozitivele mobile. În plus, penalizarea se aplică numai dacă pop-up-ul apare pe prima pagină accesată de user din rezultatele căutărilor. Dacă userul continuă navigarea pe site și pe parcurs i se afișează și câteva pop-uri, site-ul nu va fi afectat de penalizare. Atenție însă ca paginile unde setați să se afișeze pop-up-ul să nu fie indexate de Google și să se poată ajunge direct pe ele și din rezultatele căutărilor.

Cât de mare este penalizarea?

Judecând după expresia folosită de Google, respectiv „may not rank as high”, cel mai probabil vorbim de o penalizare mică, nimic drastic. Chiar Google spune de fapt că penalizarea va fi diferită de la site la site, în funcție de cât de bun este conținutul de pe acel site. Cu alte cuvinte, dacă site-ul este o autoritate în domeniu, nu va fi penalizat. Dacă însă este un site nou ne putem aștepta la penalizări foarte mari.

Sfatul nostru

Renunță pe cât posibil la pop-up-uri, cel puțin la cele care apar înainte ca userul să poată citi conținutul de pe acea pagină. Degeaba îmi arăți un pop-up în care îmi ceri un Like, nu îți voi da Like până nu apuc să văd despre ce este site-ul tău. Este puțin aiurea că nu mai putem folosi pop-up-uri de culegere a adreselor de email, însă am putea folosi așa zisele Focus Areas la finalul conținutului unde să avem un formular de abonare la newsletter. Dacă acel conținut este bun, scurt și la obiect, majoritatea userilor vor ajunge la final, deci vor vedea și ce le oferi în schimbul adresei de email. Dacă sunt interesați îți vor da emailul, și nu îi vei dispera cu pop-up peste pop-up.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!