Privire de ansamblu asupra algoritmului Facebook

Social Media

Feb 01
Privire de ansamblu asupra algoritmului Facebook

Postările familiei și prietenilor vor avea prioritate în news feed-ul utilizatorilor

  • Facebook va pune mai mult accent pe postările familiei și prietenilor și pe interacțiunea directă și mai puțin pe postările care furnizează conținut pasiv.
  • În ciuda temerilor stârnite de ultimul anunț, postările care vor fi prioritizate (postări organice) vor fi în continuare cele care furnizează informații și conținut de calitate și care generează o interacțiune între utilizatori, cele din partea prietenilor având întâietate.
  • Ce nu iubește algoritmul Facebook? Clickbait-ul, like/tag/comment/share-baiting-ul, spam-ul, actualizări de stare fără link, postările ascunse și raportate frecvent, precum și postările cu un conținut promoțional agresiv.

În lumina ultimelor modificări în ceea ce privește afișarea postărilor în news feed-ul Facebook, m-am gândit că ar fi ok să aruncăm o privire de ansamblu asupra ceea ce presupune acest algoritm. Ce ar trebui să faci și ce nu pentru o mai bună vizibilitate.

Am citit multe articole (presă, blog) în ultimele două săptămâni cu privire la acest subiect și în toate se punea problema că Facebook va pune mai mult accent pe postările familiei și prietenilor și pe interacțiunea directă și mai puțin pe postările care furnizează conținut pasiv, care nu generează neapărat o interacțiune.

Și chiar dacă utilizatorii (în special cei cu pagini de Facebook) s-au cam speriat – fapt care s-a simțit și la Bursa din New York, prin scăderea acțiunilor companiei cu 4,5% și pierderea de către Zuckerberg a locului patru din clasamentul celor mai bogați oameni din lume – lucrurile nu stau chiar atât de prost.

În principal, temerea vine din partea afacerilor cu pagini de Facebook care se bazează pe conținut organic pentru promovare (gen tabloide, reviste, etc.) pentru că odată implementate modificările anunțate, postările acestora vor fi surclasate ca relevanță și apariție în news feed-ul utilizatorilor de către postările prietenilor sau familiei.

Astfel, utilizatorii de pagini vor trebui să apeleze la varianta de promovare plătită. Dar acest lucru era valabil și până acum, (încă din 2015 a început seria anunțurilor care spuneau că postările prietenilor vor avea întâietate în news feed) doar că, să zicem, s-au scăpat un pic frâiele postărilor create doar cu scop de promovare și era nevoie de un mai bun control al acestora. Și mi se pare în regulă. Poate în acest fel se mai reduce numărul postărilor de tipul clickbait, likebait, spam, etc.

În continuare, articolele sau video-urile care stârnesc multe reacții (like, comment, share, număr și timp de vizualizare) se vor plasa mai bine în news feed, ținând cont însă și de preferințele personale ale fiecărui utilizator. Acesta poate seta oricând ce și cât vrea să urmărească o anumită pagină sau un profil.

Una peste alta, în ciuda temerilor stârnite de ultimul anunț, postările care vor fi prioritizate (postări organice) vor fi în continuare cele care furnizează informații și conținut de calitate și care generează o interacțiune între utilizatori. Deci, dacă nu ești genul care face rabat de la calitate, eu zic că nu ai de ce să îți faci prea multe griji, chiar dacă te bazezi doar pe postări organice pentru promovare.

Ce ”iubește” și ce nu algoritmul Facebook?

Revenind la algoritmul Facebook, în ansamblu, postările care au mai multe șanse să fie afișate în news feed-ul cuiva sunt cele cu multe like-uri, comentarii și distribuiri, precum și cele care primesc multe astfel de reacții într-un timp scurt (postările prietenilor au întâietate, în detrimentul paginilor de business).

Algoritmul Facebook îți va arăta de asemenea și postări la care au reacționat prietenii tăi, postări care au link în descriere, precum și tipuri de postări (actualizare de stare, video, imagini) la care tu reacționezi cel mai des.

În ceea ce privește Paginile, algoritmul Facebook le agreează pe cele care au toate informațiile de profil completate (postările acestora vor avea prioritate în detrimentul celor care au lacune la capitolul descriere) și cu care un anumit utilizator interacționează cel mai des.

Ce nu iubește algoritmul Facebook? Clickbait-ul, like/tag/comment/share-baiting-ul, spam-ul, postările care cerșesc like și share, actualizări de stare fără link, conținut extracirculat și recirculat, postările ascunse și raportate frecvent, precum și postările cu un conținut promoțional agresiv.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!