Push Marketing și Pull Marketing. Tu pe care îl practici?

Marketing afiliat

Mar 15
Push Marketing și Pull Marketing. Tu pe care îl practici?

Află ce înseamnă Push și Pull Marketing și cum te poți bucura de avantajele fiecărui concept în parte

  • Marketingul de tip push (împinge) se referă la crearea de ad-uri pe care le ”împingi” în fața potențialilor clienți, fără ca aceștia să fie neapărat interesați de produsul ori serviciul pe care îl promovezi.
  • Marketingul de tip pull (atrage) se axează pe crearea de conținut detaliat, punerea la dispoziția clienților de resurse și unelte specifice fiecărei afaceri urmând ca mai apoi să aibă loc și procesul de vânzare.
  • Pentru rezultate cât mai bune poți împleti caracteristicile celor două concepte astfel încât să te poți bucura de beneficiile ambelor.

Atunci când vine vorba de internet marketing, lucrurile nu sunt întotdeauna foarte simple. Nu se împarte totul în alb sau negru și nu poți alege o strategie de marketing în detrimentul alteia. De obicei, alăturarea a mai multe astfel de concepte în cadrul unui plan de marketing este abordarea potrivită.

Dar, revenind la subiect, iată ce înseamnă conceptele de Pull și Push Marketing și cum le poți integra în planul de afaceri.

1. Push Marketing

Marketingul de tip push (împinge) este exact ceea ce sună că ar fi. Adică dacă folosești o astfel de strategie înseamnă că ”împingi” reclamele produselor sau serviciilor tale în fața potențialilor clienți, sperând că vei obține rezultatele dorite dacă insiști suficient de mult. Adică bombardezi audiența cu reclame sperând ca în cele din urmă să aibă loc și o vânzare.

Principalele exemple de push marketing pe internet sunt spamurile pe email, pop-up-urile și bannerele care îți ocupă tot display-ul atunci când vrei să citești și tu ceva. Toate acestea încearcă să capteze atenția utilizatorului, să-l convingă să facă o achiziție, chiar dacă acesta nu intenționa să facă asta.

Ce trebuie menționat în acest caz este să eviție pe cât posibil să investeși sau să îți canalizezi energia doar pe această direcție. De ce? Pentru că nimic nu urăște mai mult un consumator decât să îi fie băgate pe gât anumite produse sau să fie forțat (sau mai degrabă împins de la spate) să cumpere ceva. În cele din urmă, agasat de insistențele tale, potențialul client își va îndrepta atenția către competitorii tăi, care își respectă clienții și nu recurg la astfel de practici.

2. Pull Marketing

Marketingul de tip pull (atrage) se axează pe crearea de conținut detaliat, punerea la dispoziția clienților de resurse și unelte specifice fiecărei afaceri. Toate acesta funcționează ca un magnet pentru a atrage cât mai mulți vizitatori pe pagina de web, fie că aceștia vin din social media sau din motoarele de căutare.

Acest tip de marketing funcționează foarte bine deoarece utilizatorii de internet se află oricum în modul de căutare (majoritatea folosește internetul pentru a căuta o informație, un produs ori serviciu). Știind asta, este normal ca tu, ca brand, să vii în întâmpinarea posibililor clienți și să le furnizezi datele dorite. În acest fel îți vei crește atât traficul, cât și vânzările de pe site.

Mai mult, majoritatea vânzărilor care au loc pe internet se datorează marketingului de tip pull. Utilizatorul caută un produs pe Google, îl găsește pe un site, află informațiile de care are nevoie, apoi ia decizia de a cumpăra produsul. Așa cum am mai spus, partea cea mai bună la push marketing este că userii sunt deja interesați de a cumpăra ceva. Tu trebuie doar să fii acolo și să oferi soluții.

În final, întrebarea care se ivește este ”Ce să aleg dintre cele două strategii de marketing?”.

Răspunsul este: pe amândouă. Poți împleti caracteristicile celor două concepte astfel încât să te poți bucura de beneficiile ambelor.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!