Reguli de bună purtare pe Facebook

Promovare Facebook

ian. 12
Reguli de bună purtare pe Facebook

Un comportament inadecvat îți poate distruge reputația, indiferent că ești brand ori persoană publică

  •  Postările pot deveni un adevărat fiasco dacă nu îți cunoști audiența.
  • Nu posta într-una același tip de conținut, fie că sunt articole, video-uri sau imagini.
  •  Dacă nu cumva vrei să lași impresia că nu e nimeni la celălalt capăt al ”firului”, ai face bine să te organizezi în așa fel încât să răspunzi la comentarii sau mesaje în mai puțin de o oră.
  •  Dacă te vrei brand serios, pune hashtag doar atunci când e cazul și ai ceva important de evidențiat.

Având în vedere că tot mai multe branduri și persoane publice își duc afacerea sau viața personală pe Facebook, era și timpul să aduc vorba de câteva reguli de bună purtare în acest spațiu. Deși, să fim sinceri, și pe Faceebok, ca și în offline, bunele maniere au ajuns să fie un mit.

Dar, revenind la subiect, iată de ce anume ar trebui să știi atunci când postezi pe Facebook, ținând cont de faptul că un comportament inadecvat îți poate distruge reputația, indiferent că ești brand ori persoană publică (în articol este vorba de reguli de eticheta pentru branduri, dar acestea pot fi aplicate cu ușurință, cu mici modificări, de către oricine).

1. Cunoaște-ți audiența

Postările pot deveni un adevărat fiasco dacă nu îți cunoști audiența. Am văzut multe cazuri în care brand-uri cu un oarece renume au stârnit un scandal monstru din cauza conținutului neinspirat distribuit. Problemele politice, etnice sau morale pur și simplu trebuie evitate, din motive lesne de înțeles. Dacă audiența ta este constituită de exemplu în mare parte dintr-o anumită minoritate, este clar că glumele din această arie nu își găsesc locul pe pagina respectivă.

2. Nu te transforma într-un robot

Chiar dacă automatizările de pe Facebook îți sunt de un real ajutor atunci când nu ai timp să te ocupi îndeaproape de postări, comentarii sau mesaje, nu este un lucru înțelept să faci asta tot timpul. Oamenii cărora li te adresezi pot face diferența între un conținut cu caracter general și unul personalizat și te vor penaliza dacă nu le acorzi atenție.

În aceeași ordine de idei, încearcă să nu te complaci în monotonie. Nu posta într-una același tip de conținut, fie că sunt articole, video-uri sau imagini. Oricât de interesante ar fi, oamenii se plictisesc văzând aceleași lucruri la tine pe pagină și vor înceta să te urmărească. Schimbă în mod regulat tipul de conținut pe care îl postezi și încearcă să anticipezi dorințele urmăritorilor. Pune-te în locul lor.

3. Răspunde rapid la mesaje și comment-uri

Dacă nu cumva vrei să lași impresia că nu e nimeni la celălalt capăt al ”firului”, ai face bine să te organizezi în așa fel încât să răspunzi la comentarii sau mesaje în mai puțin de o oră. Faptul că ai trecut din offline în online înseamnă că ai deschis o cale mai rapidă de comunicare cu clienții și atunci trebuie să te porți ca atare.

La fel de prompt trebuie să acționezi chiar și atunci (sau mai ales atunci) când primești reclamații ori recenzii negative. Un răspuns cinstit, sincer și de bun simț poate întoarce lucrurile în favoarea ta.

4. Fii rezervat cu hashtag-urile

A devenit o adevărată modă ca orice postare din social media să conțină neapărat și un hashtag, chiar dacă acesta nu servește vreunui scop anume. ”#ma #duc #la #mare”, ”#maduclamare”, ”#maduc #lamare”, etc. nu ar trebui să zgârie ochii nimănui din online. Dacă te vrei brand serios, pune hashtag doar atunci când e cazul și ai ceva important de evidențiat.

5. Nu-ți însuși postările altuia

Dacă vrei să împărtășești un video interesant cu cei care îți urmăresc pagina, nu uita să menționezi în postare și numele celui care a creat sau a distribuit inițial conținutul respectiv. Asta arată că respecți munca altora și că ai principii. Trăsături pe care orice client le caută la un brand.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!