Storytelling – una dintre cele mai bune tactici de marketing

Marketing afiliat

iul. 08
Storytelling - una dintre cele mai bune tactici de marketing
  • Deși scopul principal al acestei strategii este tot cel comercial, brandurile trebuie să se gândească cum pot încorpora în ea și grija față de client.
  • Pentru a prinde la public, orice poveste trebuie să aibă un conflict, un punct zero, un moment de revelație.
  • În povestea ta pot apărea băieți buni, băieți răi, lupta binelui cu răul și triumful celui dintâi, finaluri fericite, diverse învățăminte și o bună morală.
  • Pentru a nu cădea în derizoriu, asigură-te că ești sincer, autentic, și în măsură să emiți judecăți sau învățăminte.

Mai nou, nu exiști dacă nu spui o poveste. Demult apuse sunt vremurile în care te promovai simplu și rapid: un anunț, o ofertă, o reclamă, eventual un comunicat de presă sec și la obiect și, gata promovarea.

Acum, dacă vrei vizibilitate, notorietate și vânzări mai mari trebuie să ai ceva de spus. Trebuie să împărtășești emoție, lecții de viață și să te implici activ în viața societății. Iar asta nu poate fi decât un lucru bun. Atâta timp cât intențiile nu sunt pur comerciale, ci au și un sâmbure de autenticitate. Dar asta este cu totul altă poveste.

Ce presupune o astfel de strategie de marketing?

Deși scopul principal este tot cel de a-și vinde produsele, brandurile care adoptă acestă strategie trebuie să se gândească cum pot încorpora în ea și grija față de client. ”Cum poate produsul meu să îmbunătățească viața consumatorilor?” sau ”De unde, din ce poveste, a pornit ideea conceperii acestui produs?”, iată doar două întrebări al căror răspuns se poate transforma într-un manifest al brandului respectiv.

De asemenea, trebuie menționat că orice poveste trebuie să aibă un conflict, un punct zero, un moment de revelație. Dacă ești pasionat advertising și vei urmări doar câteva reclame realizate recent vei vedea că majoritatea au la bază acest concept.

Cum concepi o poveste ”ca la carte”?

Principalul aspect pe care trebuie să îl ai în vedere este emoția. Astfel, în povestea ta pot apărea băieți buni, băieți răi, lupta binelui cu răul și triumful celui dintâi, finaluri fericite, diverse învățăminte și o bună morală.

Cu toate acestea, trebuie amintit și subliniat că nu toată lumea se poate bucura de succes de pe urma unei astfel de strategii.

De exemplu, un brand care va porni o campanie culturală ori care intervine într-o dispută culturală fără a avea habar despre substratul acesteia, ori fără a avea legitimitate, nu va face altceva decât să stârnească furia consumatorilor.

Așadar, atunci când vrei să te folosești de o astfel de strategie, asigură-te că ești sincer, autentic, și în măsură să emiți judecăți sau învățăminte.

Ce faci după ce ai conceput povestea?

O promovezi din nou și dou, sub diferite forme. În funcție de mărimea brandului, se poate opta pentru reclamele TV, cele stradale, promovarea în social media și diferite acțiuni în care pot fi implicați consumatorii și nu numai.

În final, totul constă în a crea o lume din care consumatorii vor să plătească pentru a face parte. Vrei să cumperi o anumită marcă de apă deoarece brandul susține mișcarea sau copiii defavorizați, vrei să porți o anumită marcă de pantofi sport pentru că vrei să te asociezi cu poveștile de viață ale unor sportivi de renume și așa mai departe. Totul ține de emoție și implicare, trăsături specifice ale generației de tineri de astăzi.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!