Targhetarea corectă în Social Media

Marketing afiliat

dec. 13
Targhetarea corectă în Social Media

O targhetare (sau retarghetare) corectă este esențială pentru succesul campaniei de promovare/de vânzări.

  •  În acest stadiu al pâlniei de vânzări utilizatorul nu este hotărât să cumpere, dar îl poți convinge prin livrarea de conținut valoros, de calitate.
  •  Pentru ca acest conținut (ad-uri, postări organice, etc.) să ajungă acolo unde vrei, trebuie să targhetezi corect audiența.
  •  Cu ajutorul Facebook Pixel, poți înțelege mai bine comportamentul utilizatorilor de pe site-ul tău web și te poți adresa strict segmentelor de public care te interesează (și care ar putea face o achiziție).
  •  Opțiunea Lookalike custom Audience de la Facebook te ajută să creezi o audiență specifică fie încărcând o listă de e-mailuri ale unor clienți existenți, fie folosindu-te de utilizatorii care urmăresc deja pagina.

Așa cum promiteam într-o postare anterioară, revin cu explicații mai ample cu privire la pașii de urmat într-o campanie de marketing în social media, dar în special pe Facebook, având în vedere că aici are loc cam toată magia. Fiindcă am stabilit deja cum e cu brand awareness-ul, am ajuns acum la partea de mijloc a pâlniei de vânzări (MoFu – Middle of the Funnel) și anume la conștientizare (sau considerare).

Este pasul în care clienții te cunosc deja (datorită campaniei de brand awareness) și te iau în considerare ca și brand sau produs. În plus, ei conștientizează faptul că au o nevoie pe trebuie să și-o îndeplinească. În acest stadiu, o targhetare (sau retarghetare) corectă este esențială pentru succesul campaniei de promovare. Cu alte cuvinte, trebuie să îți convingi audiența că ai ceea ce își dorește.

Targhetarea cu Facebook Pixel

Așa cum spuneam și mai sus, o targhetare corectă este esențială pentru succesul reclamelor tale în social media și te ajută să obții o rată de conversie mai mare, la costuri mai mici.
Unul din instrumentele cu care poți face o targhetare corectă a audienței este Facebook Pixel, un instrument care te ajută să măsori eficiența reclamelor tale și dinamica acestora. Cu ajutorul acestuia, poți înțelege mai bine comportamentul utilizatorilor de pe site-ul tău web și te poți adresa strict segmentului de public care te interesează.
Poți găsi propriul „Pixel” pe care îl poți personaliza dacă ai un cont Facebook Ads Manager.
În ceea ce privește alte rețele de socializare, multe dintre ele pun la dispoziție fragmente de cod pe care le poți adăuga la tine în site tot cu scopul de a urmări succesul ad-urilor lansate.

Audiențe personalizate

Dacă nu ai un trafic mare pe site și nu prea ai ce să targhetezi, te poți folosi de opțiunea Lookalike custom Audience, tot de la Facebook. Această opțiune te ajută să targhetezi un anumit segment de public fie încărcând o listă de e-mailuri ale unor clienți existenți, fie pe baza audienței paginii de Facebook pe care o administrezi.

În cazul primei variante, încărcarea unei liste de e-mailuri (din MailChimp de ex.), trebuie să selectezi de preferat doar emailurile acelor clienți care au mai cumpărat de la tine și au o valoare LTV (lifetime value) ridicată. Astfel, Facebook va crea o audiență cât mai aproape de realitate.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!