Titluri și descrieri meta mai lungi în Google SERP

SEO

dec. 18
Titluri și descrieri meta mai lungi în Google SERP

Deși modificările nu au fost anunțate oficial, acestea au toate șansele să devină permanente.

  • Schimbarea pare să fi avut loc încă din luna mai, dar abia recent a fost sesizată de către internauți.
  • Titlurile pot conține acum chiar și 70-71 de caractere, față de maximum 60.
  • Meta descrierile s-au lungit de la două la trei rânduri, de la 160 la aproximativ 278 de caractere.
  • Modificarea nu a fost anunțată oficial de Google.

Creșterea numărului de caractere permise pentru titlu și descrierile meta în paginile cu rezultate ale motorului de căutare au fost sesizate recent de către internauți, dar schimbarea pare să fi avut loc încă din luna mai a acestui an.

Astfel, dacă până acum ceva timp titlurile puteau avea în jur de 50 sau 60 de caractere, acum apar titluri chiar și cu până la 10-20 de caractere mai lungi. Asta înseamnă chiar unul sau două cuvinte în plus, lucru deloc de neglijat.

În ceea ce privește descrierile meta și aici a avut loc o modificare demnă de luat în calcul. Aceasta permite acum un text pe trei rânduri, față de două cum era până acum, și cu circa 100 de caractere în plus. Așadar, dacă până acum te chinuiai să îți descrii site-ul sau conținutul publicat în câteva cuvinte, acum ai o libertate mai mare să fii creativ.

Cu toate acestea, Google nu a făcut încă un anunț oficial cu privire la aceste schimbări și se pare că unele meta descrieri sunt încă trunchiate la doar două rânduri și în jur de 160 de caractere. În cazurile în care descrierile meta sunt afișate pe trei rânduri acestea au o lungime de aproximativ 278 de caractere.

Ce înseamnă asta pentru SEO?

Așa cum spuneam și mai sus, modificările despre care vorbim sunt încă în faza de testări, rămânând de văzut dacă va urma și o schimbare oficială în acest sens sau dacă se va reveni la standardele inițiale. De altfel, reprezentanții companiei au declarat de mai multe ori că se folosesc de A/B testing atunci când vor să introducă o modificare în SERP și nu numai.

Așdar, în ceea ce privește abordarea ta cu privire la SEO, te sfătuiesc să fii prudent și să nu te apuci să implementezi noile standarde până în momentul în care acestea nu vor deveni oficiale. Rămâi la varianta de titlu cu maximum 60 de caractere și o descriere meta de 160, dacă vrei să apară bine în paginile cu rezultatele căutării de la Google.

Ca un fapt pozitiv al celor prezentate, merită menționat faptul că unii utilizatori au înregistrat o creștere a ratei de click (CTR) în ultima perioadă. Dacă vrei să vezi cum te-a afectat și pe tine schimbarea celor de la Google, începe prin a-ți măsura rata de click în perioada de înainte și după 4 mai 2017 (data la care se presupune că a apărut schimbarea). Așa vei afla dacă mărirea fragmentelor de căutare te-a influențat într-un mod pozitiv sau negativ.

Ca o concluzie însă, se pare că modificările observate de către internauți au un impact pozitiv și au toate șansele să devină permanente.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!