Top 5 cele mai bune practici în e-mail marketing

Internet Marketing

ian. 18
Top 5 cele mai bune practici în e-mail marketing
  •  Marketingul prin intermediul e-mail-ului reprezintă în continuare una dintre cele mai bune soluții pentru a ajunge la clienți.
  •  Utilizatorii de internet obișnuiesc să trimită și să citească zilnic e-mail-uri, deși serviciile de mesagerie instant sunt la mare căutare.
  •  Acest tip de marketing poate aduce beneficii majore oricărei afaceri, dacă este făcut așa cum trebuie.

Email marketingul face parte din sfera mare a marketingului digital și se referă la folosirea poștei electronice pentru a transmite potențialilor clienți mesaje promoționale. Și deși foarte multe companii îl practică cu succes, nimic nu garantează că toate campaniile de email marketing pe care le vei derula se vor bucura de rezultate bune.

Cu toate acestea, cu ajutorul celor mai bune practici în domeniu – pe care le găsești explicate mai jos – ai toate șansele să îți atingi obiectivele propuse.

1. Ia în calcul dispozitivele mobile

Tot mai multe operațiuni sunt realizate de către utilizatori de pe telefonul mobil. Asta înseamnă că acolo este locul în care cel mai probabil îi vei găsi. Așadar, atunci când pui la punct o campanie de email ai în vedere faptul că majoritatea acestora vor fi deschise de pe un dispozitiv mobil. Tocmai de aceea trebuie să te asiguri că întreg conținutul emailului are un design responsive și poate fi citit ușor de pe diferite dispozitive (mobil, tabletă). În plus, dacă mai adaugi și butoane de social media (de genul ”like” sau ”share” pe Facebook), succesul va fi cu atât mai mare.

2. Creează conținut interactiv

Pentru a capta interesul destinatarului, textul unui e-mail trebuie să se îndepărteze de ideea de șablon și să dea impresia că este conceput special pentru utilizatorul respectiv. De asemenea, conținutul acestuia trebuie să fie unul fresh, interesant și interactiv.

3. Axează-te mai mult pe conținut vizual

Așa cum spuneam și mai sus, conținutul unui email trebuie să fie de calitate, dar asta nu se referă neapărat la conținutul de tip text. La fel de bine poți folosi imagini fie folosite ca atare, fie grupate într-un format de genul prezentare de diapozitive.

De ce să faci asta? Pentru că, de mult timp, internauții nu mai au răbdare să citească newslettere kilometrice și reacționează mai bine la mesaje scurte și de efect.

4. Simplifică formularul de abonare

Nu ai nevoie să afli tot background-ul utilizatorului atunci când îi soliciți adresa de email. Simpla furnizare a email-ului este suficientă, rămânând ca la viitoarele achiziții (sau la crearea contului), dacă vor avea loc, să obții și alte informații relevante. În plus, de ajutor este și daca plasezi formularul de abonare la newsletter pe cât mai multe pagini din site.

5. Ai grijă ca mesajele trimise să ajungă în inbox

Dacă nu obișnuiești să folosești instrumente specifice care să îți asigure o bun grad de livrare a emailurilor, atunci campania ta este sortită din start eșecului. Căci degeaba ai o listă kilometrică de emailuri dacă doar câteva dintre ele sunt valide.

În final, a ști cum să ajungi la inima (sau inboxul) clienților poate face diferența dintre o campanie reușită de email marketing și un fiasco total.

Vrei să afli cum poți vinde mai mult cu site-ul?

Lasă numele și adresa de email și te contactăm pentru a-ți oferi GRATUIT un audit de marketing pentru site-ul tău!